Neapolitan Ice Cream
Science Lab Story.. ahaha.
Posted on @July 9, 2012 with 1 COMMENT(S)

Assalamualaikum dan salam sejahtera.
*sebenarnya cerita ni tak lawak mana pun, cuma bagi orang yang 'mengalaminya' sahaja yang rasa keadaan yang sebenar-benarnya*
Memang lawak betul apa yang jadi waktu Sains dekat sekolah pagi tadi.
Rasa macam nak bagi penumbuk dekat aku sendiri pun ada. *dush*
Ahahahaha. Hmm.
Waktu tu, cikgu Khairi suruh sambung buat PEKA yang tergendala beberapa minggu lepas atas sebab-sebab yang aku pun tak tau. K, abaikan. Then.. kawan baik aku sorang ni la.. dia dah buat tugasan PEKA tu , dia kata ada dalam fail dia tinggal dalam kelas. Waktu tu, aku pun lupa bawak fail PEKA lepas tu mintak kebenaran kat cikgu. Kami berdua pun bergegas ke kelas. *ayat skema*
Tiba-tiba.. tugasan PEKA yang dok cari dalam fail tu dak selak 5-6 kali sampai fail tu pun dah nazak 'dikerjakan' kami berdua. Argh.. damn it. Aku pun ambil la fail PEKA yang aku lupa bawak pi makmal tadi. Aku pun pujuk dia.. "entah entah ada dalam buku sains nota kot, sebab sebelum kita pi tadi kita tak check kan?" Lepas tu dia balas.. "hmm... ya la kot". Part yang aku nak cerita ni.. seriously buat aku tak berhenti nak gelak sampai berjangkit ke rumah terus. Hahaha. Masa on the way nak patah balik ke makmal sains, terjumpa pula dua orang hamba Allah ni dok pegang kertas untuk pertandingan bola jaring antara rumah sukan. Tetiba aku tengok senarai nama yang nak main tu.. OMG! Ada nama aku wakil rumah merah. Hancur lah aku main esok.. hikhok :p
Bila aku tengok position aku dalam game tu.. huh! Memang agak menguji kesabaran betul. Cikgu pi atur nama aku tempat orang yang TINGGI sahaja boleh buat jaringan. Aku dah lupa nama apa position tu.. Dan aku memang tak suka!! Arghhhhhhhh~ Kawan baik aku tak larat nak gelak ah. Mentang-mentang aku ni rendah kemetot kan. Perli la lagi woii -.-
Bila dah sampai makmal, kami terjumpa tugasan PEKA dia dalam buku nota sains! Pergh.. Apa perasaan hampa semua bila jadi situasi macam aku ni. Rasa macam _____________________ (boleh isi ikut suka hati). Penat mencari. Last-last ada depan mata. Sapa tak bengang, memang saja -.-'
Eh, panjang la pula post ni. Tak pa la.. orang rajin menaip malam-malam ni :')
Jom nak tidur dah ni. Bye, Assalamualaikum.


Layout by chocolettha. Post title from owlala. Colors & Image neapolitan ice cream & 1950's Argyle.