Neapolitan Ice Cream
4 Akaun .
Posted on @January 8, 2012 with 3 COMMENT(S)

Assalam and Hi all. Akhirnya, dapat gak online hari ni. *kelmarin online gak tapi tak dak idea nak tulis apa. Hmm, Ekceli nak story pasal apa yang dah jadi kat sekolah sepanjang tiga hari tuu. Macam mana lah hari ni baru nak dapat idea ? :/ Okfine.
Pada hari Rabu tu, cikgu ada bagi borang untuk pilih bidang yang ada. Kalau diikutkan senarai bidang tu, memang nak masuk yang mna pun aku layak. Sastera, Sains Tulen, Akaun, ERT dll. Mula-mula nak pilih Sains Tulen, tapi abah tak bagi. Abah kata susah. Abah suruh ambik akaun. Ya, eloklah tu ambik akaun sebab dulu dah ada asas belajar KH. Aku ambik Perdagangan dan Keusahawanan and BTW result PMR dapat A. *Bangga. Then, hari Khamis tu cikgu suruh hantar borang . Aku pilih akaun. Tetapi malangnya, waktu nak balik tu cikgu panggil nama untuk masuk bidang yg dipilih dan amat menyedihkan bila nama aku cikgu tak panggil. Perghh, sebak gilaa kot. #Aku tahan menangis, malu ahh nangis depan kawan-kawan aku. Lepas dah sampai rumah (balik sekolah), aku terfikir....
Buat apa aku mengamuk menangis bagai ? Esok tanyalah cikgu yang arrange budak2 form 4 tuu, apsal aku 'cerdik' sangat-sangat waktu tuhh. LOL. Dan sebagai the end of the story, aku suruh la best friend aku yang ambik akaun jaga tempat duduk dalam kelas. Ok then lepas tu aku ajak kawan aku pi pejabat dan aku bersyukur cikgu yang aku cari ada kat pejabat sekolah. Aku tanya lah, cikgu kata nak masuk bidang apa pun tak apa lepas aku gitau result PMR aku.. Masuk saja kelas 4 Akaun tu, aku digelar budak baru ! Cikgu anggap aku ni mai dari kelas lain. Lantak lah. Sekarang aku bahagia dan lega la sikit. Tapi, musuh aku masuk sekali kelas akaun tuu! Ohhhh maiiii.. Suratan atau kebetulan ? Oh abaikan janji aku belajar betul-betul dan aku dah lali dengan kutukan, umpatan tu semua, Tak mau tambah dosa dah. #K insaf. Hmm, nak cerita pasal apa lagi huh? Nampaknya tak dak dah kot.Okey..Wassalam  


Layout by chocolettha. Post title from owlala. Colors & Image neapolitan ice cream & 1950's Argyle.